Oláh
Ibolya
Múzeum
Pécs
- 2004. december 9.
Ifjúsági
Ház
„Egy
sima, egy fordított” lemezbemutató koncert
„..Szerintem
a pécsi koncert az egyik leggyengébb volt. Persze még
így is nagyon jól érzetem magam, csak nem volt
az a fergeteges hangulat, ami pl a Merlinben, vagy a Millenárison,
vagy Fehérváron. Állva tapsolás, csomó
táncoló ember a színpad szélénél,
vagy esetleg ülve tomboló közönség.
Én
úgy gondolom, hogy igenis rengeteg múlik a közönségen.
Ibolya biztosan nem úgy jött a színpadra, hogy hú
csak ezen legyek túl, hanem pontosan úgy, ahogy mindig
szokott. Hogy valamit adjon a közönségnek. Hát
erre úgy látszik Pécsen sajnos nem voltak vevők,
jobban mondva nem tudták igazán kimutatni. Ezt abból
gondolom, hogy koncert után sok embertől hallottam
véleményt, olyanoktól, akik először
voltak Ibolya koncerten, és mindegyik pozitív volt.
Nagyon dicsérték. Akkor meg ez miért nem
látszott?...Nem tudom pontosan megfogalmazni, de valami nem
stimmelt, és szerintem ez az ő hangulatára is
rányomta a bélyeget. Az pedig, hogy esetleg ránk
többször kinézett az abszolút nem annak volt
köszönhető, hogy minket ismer, hanem tőlünk
kapott egyértelmű pozitív visszajelzést.
Olyan ez, mint egy kapaszkodó. Neki szerintem mindegy, hogy ki
áll ott, nem a mi személyünk a fontos. Szerintem
csütörtökön nem jött létre az, ami
általában szokott, hogy a közönség
lelkesedése elsodorja Ibolyát, ő meg a
közönséget..”
Csak egy-két
gondolat:
- Ibolya CD minőségű előadása
- Nagyon jó koreográfia (nekem legjobban az
embertelen dal és a jó estét nyár jött
be)
- Telt ház
- Evelyn (hát ki más
Pécsett)
- Ez a Novák Peti nagyon laza csávó
:)
- A Nem kell élőben még fantasztikusabb
-
Kellemes csalódás a szerelemnek múlnia kell és
a Hazám (élőben jobb mint a CD-n)
Ami
lehetett volna jobb:
- A közönség: alapvetően
ülő koncert volt csak egy két lányzó
tombolt a balszélen
- Itt is kicsit hangos volt néha
a zene, különösen a dob és basszus szekció,
amit leginkább az idősebb generáció
kifogásolt (mármint az én társaságom
belül)
- A talláljámmárrámot
tökre tette egy megszólaló mobil :( Ibolya le is
állt egy pillanatra, da lazán helyre rakta a dolgokat.
A lassú számoknál tette oda igazán
magát, de ott nagyon (talán hangulatilag nem volt
teljesen a csúcson? A keményebb számoknál
számomra ez jött le.) Személyes okokból
nekem most pont ez kellett...
Egyéb: Néha
látszott Ibin, hogy nem minden helyzetben mozog még
otthonosan a szinpadon, de ezt nagyon aranyosan leplezi. Pl. egy-egy
boka és térdvakarással, a "pocakja"
mutogatásával, a jellegzetes kacajával. ;) Egy
kicsivel több rutin és profi lehet e téren is.
(Norbie,
olahibolya.hu, 2004-12-09 22:37)
Örülök,
hogy szóba hoztad a profizmust. Nekem is az volt a benyomásom
-most láttam élőben elősör Ibolyt-, hog
ymég nagyon messze van a profizmustól, még
nagyon "cicvilként" van a szinpadon. De ez végül
si nem meglepő. Még 2-3 év és ez is
tökéletesedni fog.
ezzel szemben Novák viszont
vérprofi. (a végén szerettem volna autogrammot
kérni tőle is, de sajna már nem volt ott).
Evelyn
szépen énekelt, aranyos volt, de ennyi.
A
hangositás szerintem csapnivaló volt, nagyon sokszor
torzitot az erősités, és bevallom nekem a táncosok
sem igazán jöttek be, meg a kivetités sem. Ugy
érzem, kicsit sok volt a látványelem a picike
szinpadhoz képest. Ugysem arra figyeltünk igazán,
hanem Ibolyra.
Nekem a duett tetszett nagyon meg a Jó
estét nyár.
amugy én kicsit csalódtam,
mert nem tudodtt magával ragadni most -ebben persze az is
benne lehetett, hgy velem voltak a kisebb gyrekek is, és rájuk
is figyeltem közben.
De nem baj, tudomásul veszem,
hogy még nagyon a pályája elején tart.
(amugy nagyon sezrencsés döntés volt, hog
ykisebb helyekre vitték a koncerteket, mert Ibolya még
ilyenklub-jellegű előadásokat tud kézben
tartani. Egy nagyszinpadhoz és nagy közönséghez
még sokat kell tanulnia. (nem az éneklésből,
hanem a profizmusból)
Még egy kicsit
pontositanám a koncertvéleményemet. (egy másik
topikből másolom ide, ezrt van az, hogy az elején
vannak bene utalások). Egy szombatheyli koncertlátogató
irta, hogy Ibolya mondta az autgoramm osztásnál -ami
ott nagyon jókedvűen zajlott -, hogy nagyon rosszul
érezte magát Pécsett. (hogy lelkileg, vagy
fizikailag-e, azt nem tudom.)
Ibolyan nagyon rosszul érezte
magát. Irtad. Hát igen, ez látszott. Hog ymiért?
nme tudom, de itt is erős kölcsönhatás van,
mint minden kapcsolatban. És tetszik, nem tetszik az előadó
az, akinek megkell teremtenie a hangulatot, nem a közönségnek.
Aztán a közönség normális esetben vevő
rá, máskor meg valami ok miatt nem. Itt a nem működött.
Hogy miért? Talán mert a közönség
érezte? nem nekik énekel Ibolya. tul sok volt a kinézés
oldalra, azokhoz, akik oldalt csápoltak - gyanitom őket
Ibolya szeméylesen ismerte valszeg az IBK-hz tartoznak, de ezt
nem tudodm. De nagyon sokszor odanézett, nekik beszélt.
Ettől a közönség -illetve én, mert én
csak magamról tudok irni- ugy éreztem, hog yén
amolyan mellékszerepelő vagyok. MIntmikor meghivnak egy
vendégségbe, aztán a házigazda le se
fütyül. Nem tesz jót a hangulatnak.
Itt a
találj már rám-ot rontotta el. (nem csak az ő
hibájból, mert belecsörrent egy mobil,amit valljuk
be tényleg kiábránditó).
Nois a
fentiek miatt írtam, hogy nem profi. És azért,
mert igenis igényli egy koncert közönség, hog
ykicsit többet tudjon meg a dalok hatteréről, mint
amit addig tud. Igy lehet személyessé tenni egy
koncertet. Párszor el is kezdte mondnai, aztán
félbehagyta: mondván, de inkább zenéljük.
az egész koncertenk olyan: na tudjuk le hamar hangulata
volt...sajnos.
Ráadás: ez nálam nem
gond, hiszen még nincs repertoárja, amiből
válogathatna. Majd 10 év múlva ez már
nemmerül fel.Itt Pécsett a Nem kell-t ismételte
meg ráadásként. (amugy ittis nagy vastaps volt)
Péterre azért irtam, hogy vérprofi, mert
az. (persze lehet a szót nem szeretni, de nem tudok rájobbat).
Ő függetlenül a hangulatától, hoz egy jó
szinvonalat, azátn legfeljebb jó hangulatba
fergetegeset. De szerintem nem engedi meg magának azt a
luxust, hogy a közönsége érezze: most nincs
topon. (mert ilyen bárkivel előfordulhat)
Amugy
szerintem a Péter-Ibolya románc csak szivatás.
(majd meglátjuk a riport folytatását aszulákban.
Nekem a koncerten nem ugy tűntek, mint egy szerelmespár,
hanem mint jó haverok. De ez tukp. lényegtelen is.
(amugy épp most ment az Ibi lemez, azt hallgattuk a
gyerekekkel.)
Mert nem gondolom, hogy Ibolya rosszabb mint eddig
volt, csak azt gondolom: van még mit tanulnia.
Érdekel,
hgy más is igy látta-e. És nagyon szeretném,
ha valaki olvasná Ibolya környezetéből.
(bolondnőszemely,
olahibolya.hu, 2004-12-11 12:35)
Kedves
bolondnoszemly!
Én voltam az egyik lány a 2 közül,
aki elöl csápolt. Már nagyon sok koncerten voltam,
így van viszonyítási alapom. Szerintem a pécsi
koncert az egyik leggyengébb volt. Persze még így
is nagyon jól érzetem magam, csak nem volt az a
fergeteges hangulat, ami pl a Merlinben, vagy a Millenárison,
vagy Fehérváron. Állva tapsolás, csomó
táncoló ember a színpad szélénél,
vagy esetleg ülve tomboló közönség.
Én
úgy gondolom, hogy igenis rengeteg múlik a közönségen.
Ibolya biztosan nem úgy jött a színpadra, hogy hú
csak ezen legyek túl, hanem pontosan úgy, ahogy mindig
szokott. Hogy valamit adjon a közönségnek. Hát
erre úgy látszik Pécsen sajnos nem voltak vevők,
jobban mondva nem tudták igazán kimutatni. Ezt abból
gondolom, hogy koncert után sok embertől hallottam
véleményt, olyanoktól, akik először
voltak Ibolya koncerten, és mindegyik pozitív volt.
Nagyon dicsérték. Akkor meg ez miért nem
látszott?
Gondolj bele! Bejön Ibolya elkezdi a
koncertet ugyanúgy, ahogyan szokta, és semmi reakció.
A 2. számnál tanácstalanul nézett ránk,
hogy most mi van, és nem tudtunk mit csinálni,
megvontuk a vállunkat. Nem tudom pontosan megfogalmazni, de
valami nem stimmelt, és szerintem ez az ő hangulatára
is rányomta a bélyeget. Az pedig, hogy esetleg ránk
többször kinézett az abszolút nem annak volt
köszönhető, hogy minket ismer, hanem tőlünk
kapott egyértelmű pozitív visszajelzést.
Olyan ez, mint egy kapaszkodó. Neki szerintem mindegy, hogy ki
áll ott, nem a mi személyünk a fontos. Pl
Debrecenben egy bácsi a 3. sorban őrjöngött, és
Ibolyának megtetszett az "előadás", és
kihívta a színpadhoz kezet fogni. Pedig teljesen
ismertelen volt számára. Egyszerűen szemmel
láthatóan élvezte, amit Ibolya csinált.
Szerintem csütörtökön nem jött létre
az, ami általában szokott, hogy a közönség
lelkesedése elsodorja Ibolyát, ő meg a közönséget.
Ezt nagyon sajnálom, mert voltak olyanok, akik lehet, hogy
most látták először és utoljára
Ibolyát. Viszont ez nem hiszem, hogy annak volt köszönhető,
hogy kinézett oldalra, mert mindig kiszokott. Sőt
szerintem ez már a közönség hozzáállására
volt reakció. Azt hogy te kirekesztettnek érezted magad
nagyon sajnálom, és remélem nem sokan éreztek
így, és azt is remélem, hogy sok koncerten ott
leszel még, és nem csak egy jó előadást
fogsz látni, hanem egy fergetegesen jót, amilyenben az
ország nagy részén már részesültek
azok, akik eljöttek Ibolya koncertjére.
üdv:
edus
(edus,
olahibolya.hu, 2004-12-11 14:53)
Kedves
edus,
köszönöm, hogy írtál. Nos, én
ugy hallottam, hogy itt is nagy tapssal vártuk Ibolyát,
sőt véig tapsoltunk. (Én magam is, meg a két
kisgyrekem is. Harmadiksorban ültünk és még
az 5 éves kisfiam is végigtapsolta. Mégis,
valami valóban megszakadt. Hgy ez kinek a hibája, nem
tudom. De fenntartom: a hangulat teremtés az előadó
dolga.Természetesen egy rossz közönség megöli
az eladást, de én nem érzem azt,hogy olyan rossz
közönség lettünk volna.Szerintem már
kezdéskor sem volt topon Ibolya érzelmileg. amúgy
Novák sem szerintem. Többször láttam előtte,
közben és sosem mosolygott.
Most engedd meg
-engedjétek meg -, hog ykicsit kivülről nézzem
a dolgokat. (nemlefelejteni, hog ynagyon szeretem Ibolyát,
minden amit leírok, azért történik, mert
szretném, ha a pályán maradna és sikert
sikerre halmozna).
Kezdem az elején, hog yközönség
és közönség közti különbséget
és a professzionális előadást
megvilágitsam.
És a Stilusgyakorlatot nagyon
sokszor láttam (talán *) Volt jó közönség,
volt rossz közönség is. Ennek megfelelően volt
jó előadás és fergetes előadás,
de gyengén sikerült az nem volt. Még a leggyengébb
közönség esetében sem. Mert hivatásos
szinészek játszotak, akik a munkájukat jól
elvégezték, egy szint alá sosem engedték
az előadást. Igy még a leggyengébb közönség
is elégedetten ment ki a színházból. Ha a
közönség együtt élt a szinészekkel,
akkor fergeteges volt az előadás.
Ha Te dolgozol
a munkahelyeden és egyik nap rosszul dolgozol -tévedsz,
elfelejtesz dolgokat- másnap pedig igen jól,
előbb-utóbb elunja a fönököd és
elköszön tőled. mert ő adja a fizetésedet
és a minimun, hogy mindig teljesits valahogy.
Forditsuk
ezt le Ibolyára: jelenleg mi is az ő munkája: az
előadóművészet.
Ki az ő
munkáltatója? a közönség. Tőle
kapja a fizetését.
Mi történik, ha a
munkáltatója felmond, mert szeszélyes, mert
hangulat ember, mert nem hozza mindig a szivonalat? Nem megy el a
koncertjére, nem veszi meg a lemezeit. Nagyon kár lenne
érte, nagyon sokat veszitenénk. Ezért kell
megtanulnia Ibolyának és a környezetének
ezt világossá tenni számára: egy tőle
elvárt szintet mindig hoznia kell. ezt meg kell tanulni, ha a
pályán akar maradni. És hidd el, ezt csakis az
mondatja velem, mert nagyon szeretem hallgatni a zenéjét.
Ha nem igy lenne, akkor nem is írnám le, mert nem
érdekelne mi lesz vele a továbbiakban.
Ennek a
koncertnek az okát Ibolyának és a csapatának
elemeznie kellene és végiggondolni és levonni a
következtetést.
nagyon rosszat tesz az, ha ezt csakis
a közönségre fogják, mert meggátolja
abban, hogy kijavitsa a saját hibáit.
amugy azt
gondolom, Ibolya nem az a fajta, aki a saját kudarcainak az
okát másban keresi.
szia:-)
(bolondnőszemély,
olahibolya.hu, 2004-12-11
15:24)
Bolondnőszemély,
teljesen igazad van abban, hogy ez a turné távol állt
a profizmustól, majd minden tekintetben. Tudjuk be annak, hogy
ez volt mindenkinek az első.
Én is voltam már
elég sok koncerten, így bizton tudom állítani
hogy hatással van Ibolyára a közönség.
Pl szerintem az első Merlin koncert volt a leggyengébb,
de annak megvolt az oka. Eléggé ráncolta a
szemöldökét Ibi, mikor mentek a beüvöltözések.
Szó szerint tapintható volt a levegőben a
feszültség, hogy mindjárt egymásnak esik a
közönség....
De volt olyan is mikor Ibolyának
volt szar kedve, de a publikum olyan jó volt, hogy a színpadon
már semmi sem látszott rajta.
Igazad van, hogy
a profi előadónál nem veszi észre a
közönség. Se ezt, se azt. Például
mikor nálunk járt Robbie Williams fél hulla volt
az influenzája miatt....hát ezt is csak utólag
tudtam meg. :) Adjunk időt Ibolyának! Végtére
is ott a tojáshéjj a fenekén ha arról van
szó, hogy mióta van ebben a szakmában.
Minden-minden megvan Ibolyában. Még egy kis rutin és
tökély lesz.
(Anikó,
olahibolya.hu, 2004-12-11
15:41)
Persze, tudom, hogy még
"pályakezdő" ezért nem is vonok le ebből
messze menő következtetést.
Cak azért
tarttoam fontosnak leirni, mert az ember tanulni tud a saját
hibáiból és igy válik igazi
előadóművésszé.
Én is
drukkolok Ibolyának, és remélem még sok
koncertjén ott leszek. (nem rajtam fog múlni:-)) )
(bolondnőszemély,
olahibolya.hu, 2004-12-11
15:47)
Anikó
és bolondnoszemely! Mindkettőtökkel egyetértek!
Anikó veled teljes mértékben, bolondnoszemely
veled csak részben. Én úgy gondolom, hogy az,
hogy egy közönség jó-e vagy rossz, az nem
azon múlik, hogy mennyire tapsol. Nem mondtam, hogy nem volt
taps, csak valami úgy hiányzott. Olyan jó lenne,
ha le tudnám írni szavakkal, hogy mi, de nem megy.
Anikó szerintem te pontosan érted, hogy mire gondolok.
Érzed az 1. merlines taps és a millenárisos taps
közti különbséget. Remélem egyszer
bolondnoszemely is megérezheti.
Amúgy Pécsen
szerintem a kislányodat még láttam is, ő
végig tapsolt! Ki is szúrtam a tömegben, ő
volt a leglelkesebb. Kár, hogy a többiek nem követték
a példáját. De ezen már kár
búslakodni, gondoljunk arra, hogy a közönség
(nagy része) mindennek ellenére élvezte a
koncertet. Mint ahogyan ez susanna43 írásából
is kiderült. Éppen ezért gondolom, hogy Ibolya
teljesített az általad említett tőle elvárt
szintet. A duett szuper volt, a lassú számok
gyönyörűek, csak az a plusz hiányzott, amiről
mi tudjuk, hogy Ibolya rendelkezik ezzel. A jó értelemben
vett bohóckodás, a mutogatás, a grimaszok stb.
Persze abban egyetértek, hogy még csomó
mindenben fejlődnie kell.
Bolondnoszemely, szerintem már
olvastd az oiro honlapján juditluc írását
a szombathelyi koncertről, ha még nem, tedd meg, mert
megéri. Hátha egy kicsit kárpótol.
(edus,
olahibolya.hu, 2004-12-11
16:33)
Eszmét
cseréltünk már erről Helgával hogy:
"mi a baj a közönséggel általában??"
Először én is úgy gondoltam, hogy pusztán
állós bulit kell szervezni, akkor lesz igazán
koncert feeling. De a millenáris után végképp
tudatosult bennem, hogy itt nem erről van szó. Egyszerűen
mi fiatalok és az idősebb ám de mégis
pörögni kívánó emberek jócskán
kisebbségben vagyunk, ugyanis 80%-ban inkább a
konszolidált egyéneket vonza Oláh Ibolya zenéje.
És imhol a zsákutca! :) Egyszerűen képtelenség
megfelelni a 10éveseknek a huszonéveseknek a
harmincasoknak és az 50 felettieknek egyszerre. Hiába
az "őstehetség", itt már 4 felé
kéne szakadnia szegény Ibolyának. Ennyi réteget
megmozgatott és kész. Mit tehetünk??? Jószerivel
semmit. Összevegyülünk egy-egy fellépés
alkalmával. Én zavarom azokat, akik mélyen át
akarják érezni a zenét a maguk csendes módján,
ők visszafogóan hatnak rám, a számomra
kissé rideg hozzáállásukkal. És ez
nem fog változni.....
Az az egy bődületes
szerencsénk, hogy olykor-olykor annyira fergetegesre sikeredik
egy-egy buli, hogy összemosódnak a rétegek. Na
erre mondjuk mi Edinával hogy "húbammeg" ez
milyen jó koncert volt! :)
(Anikó,
olahibolya.hu, 2004-12-11
17:30)
Szia
Anikó! Tök úgy van, ahogy mondod. És
szerencsére a legtöbb összevegyülés
nagyon jól sikerül, a pécsi nem ilyen volt, na
bumm. De tuti, hogy a dec. 29-ei "húbammeg" lesz :)!
Ott fogok tapsikolni az orrod előtt, mert kb addig ér a
kezem, ha felemelem.
(edus,
olahibolya.hu, 2004-12-11
18:21)
Hala
Istennek vannak jobb és gyengébb napjaink. Egyszer
jobban máskor gyegébben teljesítünk. Vegyük
a sportolókat. Az olimpiai érmeket a ranglista alapján
lehetne kiosztani, nem lenne szükség a versenyre. A
favoritok is kikapnak olykor. A legnagyobbak is hibázhatnak.
Más.
Aki nem csinál felejthetô prudukciót, az sosem
lesz felejthetetlen.
Az életben tudnunk kell milyen lenn.
Akkor elvezzük a másik végletet.
A
legnagyobbak is buknak. Bocs, ez nem is valódi bukás,
de benne van a pakliban. Latinovics egyik estjén olyan pocsék
volt, hogy többen hazamentek. Mégsem vitatja senki, hogy
hazánk legnagyobb színésze volt.
Az számon
kért profik minden alkalommal teljesítenek egy
elvárható szinten. Ez nagyon jó. Egyetlen baj
van velük, hogy ezzel általában beérik.
Kiemelkedôt sosem nyújtanak. A zenészek többsége
lenyomja a lemezanyagát. És? Akkor minek a koncert?
Megveszem a cd-t, és akkor veszem elô, amikor csak
akarom. Az elôadás más. Az - reményeim
szerint - több, sokkal több. Ha jól csinálják,
maga a varázslat. Ibolya ehhez ért. A legrosszabb
pillanatában csinált egy lemezbemutatót, és
nem többet. Ezért éri kritika, nem is ok nélkül.
Tôlle többet várunk, mert azt szoktunk meg.
Semmi
gond. Egy, esetleg egy-két, gyengébb elôadás
belefér. A többi, mondjuk 15, pedig felejthetetlen.
Sokaknak örök élmény. Ha végig
gondolom elmúlt harmincegynéhány év
szinházi, koncert, sport élményeimet, sajnos nem
soknak örülhettem. Most ismét van mitôl
jókedvûnek lennem. Errôl szól egy Ibolya
elôadás. Persze, aki a gyengébbet fogja ki, annak
nem öröm, hohu az összes többi kitûnô
volt. De az élô elôadásnak éppen ez
a sajátja.
(LA1,
olahibolya.hu, 2004-12-11
20:51)
Kedves Anikó!
Érzékeltem
én is ezt a problémát a közönséggel,
mint oly sokan.
Az elsô koncertkörútnál
és lemeznél bizonyára jó ötlet volt
az egy síma egy fordított lemezösszeállítás,
hiszen Ibolya szinte minden korosztályhoz szólt a
verseny alatt, így lemezét is az ôt szeretô
széles közönségnek szánta.
A
további lemezeknél és koncerteknél
azonban -szerény véleményem szerint -a markánsan
rockos álló illetve kisszínpados lírai,
üldögélôs elôadások, jobban
megfognák az aktuális könséget. Mindenki
eldöntheti, hogy milyen hangulatban van, melyik elôadásra
szeretne elmenni. Es ez nem korfüggô.Tombolhat az
állókoncerten a 70 éves lelkében ôrökifjú
papa is, ha kedve van, míg a 16 éves is jól érzi
magat a lírai esten és eszébe nem jut állva
csápolni. Bizonyára nem én vagyok az elsô,akinek
ez eszébe jut,dejavou is errôl ír egy helyen.
Ibolyának meg -reményeink szerint -még annyi
lemeze és koncertje lesz, hogy meg lehet valósítani
mindezt és nem lenne probléma a közönséggel,
az mindig a helyhez, hangulathoz, a dalokhoz adekvátan
viselkedne.
üdv. Sikambria
(Sikambria,
olahibolya.hu, 2004-12-12
16:22)
A
kislányom ugy jött haza, hg yteljesen vörös
volt a tenyere:-)) A 6 éves fiam is csak a végére
álmosodott el, pedig ők már 8-1/49-kor aludni
szoktak. (kcisit féltem is, hog ymásnap hogy szedem ki
őket az ágyból, de nem volt semmi gond:-)
hatás,
hangulat, közönség...
Én sem igazán
tudom megfogalmazni, ennek a lnyegét, de p. pár hete
voltam Zorán koncerten, ahol kb 2 ezer ember volt. Tehát
viszonylag nagy tömeg. és mégis. Olyan igazán
bensőségs hangulat alakult ki, nem egy szám volt,
ahol elbőgtem magam. Biztos számított pl. az, hogy
Zorán elég sokat mesélt. Mesét a számok
születéséről, mesélt a szüleiről.
Nemsokat, éppen annyit amennyit kellett. ami előkészitette
a te repet akövetkező számnak. Jut eszembe még
valami, ami szintén fontos lehet. egy -egy szám után
mingdig volt kifutási idő, hogy a taps elülhessen,
hogy a közönség és az előadók
ráhangolodhassanak a kövekező számra. ez
nagyon fontos volt, és Ibolya koncertjén ez hiányzott.
Egyik szám után, mindjárt a másik....nem
volt idő "aklimatizálüódni).
De
belátom: ehhez már ténylegesen hatalmas rutin,
szipadismeret kell és teljes magaiztosság. Zoránban
mindez megvan már...30 év után. :-))
Tehát
ezek a kis szünetek, az összekötő szövegek
nagyon fontos hangulati hatással birnak.
(bolondnőszemély, olahibolya.hu, 2004-12-13 10:13)