Oláh
Ibolya
Múzeum
Megasztár
különkiadás - 2004. május 12.
„Neked
írom a dalt” (duett Presser Gáborral)
„Kiszállsz,
kiszállsz, kiszállsz” (Ibolya & Evelyne &
Soma)
„A
könnyűzenei élet állócsillaga és
napjaink legsugárzóbb előadója tegnap,
csodát művelt velünk. Lehet vitatkozni azon, hogy ki
volt az "év hangja", de amit tegnap hallottunk az
így kissé rögtönzött formában is
egy egyszeri megismételhetetlen élményt
jelentett.”
Presser és Ibolya
Ibolyával
készült felvételeim böngészése
közben megálltam egy koncentráltabb meghallgatásra
a Neked írom a dalt című dalnál, melyet
nemrég Presser és Ibolya duóban adott elô.
Aztán
meg kellett hallgatnom megint és ez így folytatódott
még néhányszor.
A körülményeket
is figyelembe véve, igazán profi produkciót
hallottam.
Mindketten a zene és egymás iránti
nagy-nagy alázattal és tisztelettel énekeltek.
Az
volt az ember érzése, mintha egy féltô apa
lépne fel a lányával, és mindketten
nagyon koncentrálnak is arra, hogy a dal lehetôleg
tessen mindenkinek és a produkcióval maguk is meg
legyenek elégedve.
Mindenképpen elérték
ezt a célt: Presser még közben mosolygott is néha,
de az biztos, hogy kissé átszellemült. Ibolya
kissé tartózkodóan indított, de a
Pressertől kapott, szinte észrevehetetlen biztató
gesztusok hatására egyre felszabadultabban énekelt.
A
két hang úgy szólt egymással szinkronban,
hogy külön-külön mindkettőt kristálytisztán
lehetett hallani és követni. A két hang fekvése
olyan, hogy együtt tudnak szólni, de mégsem
olvadnak eggyé: eltérő, egymást nem fedô
spektrumban szólnak. Presser éneke volt a váz és
ezt Ibolya csodálatosan öltöztette fel árnyalatos
hangjával.
Valahogy azt lehet Ibolyánál
érezni, hogy nem egy-egy szál hangon szól, hanem
gazdag és nagyon kellemes felharmonikusokon.
Ugyanez volt
az érzésem, mikor Ibolya eddig énekelt dalait
összehasonlítottam az eredeti változatokkal.
Kivétel nélkül minden alkalommal azt kellett
tudomásul vennem, hogy Ibolya hangjai sokkal színesebbek,
teltebbek, gazdagabbak. Van képessége arra, hogy saját
egyéniségére formálja a dalokat anélkül,
hogy belemászna azok eredeti lényegébe. Ahol ez
legmarkánsabban megmutatkozott: Family Portrait, When You’re
Good To Mama, Hazám, Too Darn Hot, Tonight...
A három
pont jelöli, hogy csak megálltam a felsorolással!
Már
egyszer írtam valahol, hogy akinek ezek a dalok nem tetszenek
Ibolyától, azok nyugodtan kérhetnek orvosi
beutalót globális érzékelő
receptor-vizsgálatokra.
Visszatérve a produkcióra,
meg kell állapítanom, hogy Presser határozottan
jól érezte magát a közös éneklésben.
Ibolya éppen annyira merészkedett Presserhez, amennyire
ő ezt engedte. Ibolya ezt a határt, ameddig elmehetett,
nagyon jól és tapintatosan érzékelte.
Presser
Gábor, minden okod megvan ezt a határvonalat egyre
közelítened magadhoz! Irigyellek érte, hogy ez a
lehetőség a kezedben van!
Reményteljes és
egyben megindító volt a közös éneklés,
különösen, ha a szövegre is odafigyelt az ember.
Remélem, a tartalom egy ígéretet is aktualizált
Presser részéről, hogy még fognak majd
máskor is együtt dolgozni. Ibolya is megüzente ebben
a dalban Gábornak, hogy Rajta bizony semmi nem múlik.
Presser
Gábor, írjad csak azokat a dalokat Ibolyának és
kettőtöknek!
Sikerre vagytok ítélve!
Hallod,
Gábor bá’?
(Bölcs,
régi OIRO & Ibolya blogja, 2004.05.31.)
A
könnyűzenei élet állócsillaga és
napjaink legsugárzóbb előadója tegnap,
csodát művelt velünk. Lehet vitatkozni azon, hogy ki
volt az "év hangja", de amit tegnap hallottunk az
így kissé rögtönzött formában is
egy egyszeri megismételhetetlen élményt
jelentett.
(Gringo, régi
OIRO fórum, 2004.05.13.)
A szám
hallgatása közben az az érzés is felmerült
bennem, hogy anya-gyermek hangzás is érződik, a
korkülönbség ellenére. Valami kortalanság
sütött át az előadáson. Eltart egy ideig
ha egyáltalán sikerül teljesen
feldogozni.
(Gringo, régi
OIRO fórum, 2004.05.13.)
..egy darabig csak
ültem a tv előtt és azon gondolkodtam, hogy ébren
vagyok-e, vagy álmodom. Azt hiszem, Ők ketten csodákra
képesek.
Bízzunk benne, hogy sok ilyen csodában
lesz még részünk általuk.
(Nagyera,
régi OIRO fórum, 2004.05.13.)
Fantasztikusak
voltak ketten, Ibolya nagyon figyelt Gáborra és Pici
nagy szeretettel nézett vissza. Előtte az Aktívban
Ibolya azt mondta, hogy a Presser nagyon titokzatos és csak a
zene közben érezte, hogy közelebb kerültek
egymáshoz és ez átjött a képernyőn.
Két
művész találkozása.
(arte,
régi OIRO fórum, 2004.05.13.)
A számot
azóta többször halgat(tam/tom) és képtelen
vagyok betelni vele, pedig biztos van benne legalább
szinkronhiba jócskán, de ha ez a legjobb felvétel
csak ezt csodálhatom. :-))
A két művész
együtt lélegzik, szinte érezni az ívet ami
közöttük húzódik. Szeritem Pressernek
pályája során kevés ilyen partnere
lehetett. Az a kölcsönös megfelelési törekvés,
amikor az óriások lekuporodnak, hogy a hátukra
emeljék a másikat. Élmény
volt!!!
(Gringo, régi
OIRO fórum, 2004.05.14.)
Meghallgattam többször
egymásután ezt a dalt és az a véleményem,
hogy ennek a két tehetséges embernek még
találkoznia kell!
Annak ellenére, hogy Ibolyának
egyáltalán nem titkolt puskája volt, a szinkron
közöttük majdnem makulátlan volt. A két
hang meg annyira simul egymáshoz, hogy az már szinte
hihetetlen.
Amennyiben stúdiókörülmények
mellett énekelnék el, frenetikus sikere lenne.
Pressertől egyébként is elvárjuk azt, amit
ebben a dalban Ibolyának és nekünk ígért:
"Neked írom a dalt...".
Akkor hát mikor
halljuk?
(Csörgő,
régi OIRO fórum, 2004.05.22.)