Oláh
Ibolya
Múzeum
Megasztár
11. végső
döntő - 2004. április
3.
„Titkos szobák
szerelme” (dalpárbaj)
„Hihetetlenül
nehéz véleményt mondani, igazából
mind a két előadásnál leesett az állam,
de teljesen más ok miatt. Ibolyánál azért,
mert egy olyanfajta bensőséges hangulatot teremtett meg a
színpadon, hogy nem tudom.., de úgy éreztem,
hogy megérinti a lelkemet...”
Zsűri értékelés:
Azt
gondolom, hogy zongorával énekelni az az egyik
legnemeseb feladat egy énekes számára, ha igazán
avatott kezekbe kerül a kíséret, - és azért
itt egyértelműen erről van szó - , akkor ez a
zongora fölér úgy egy zenekari kísérettel,
hogy közben nem sok ember, hanem mindössze egyetlen ember
áll a hangszer túloldalán. És ezzel az
egy emberrel muzsikálni ez borzasztóan fel tudja
erősíteni a produkciót, egyszerűen meg tudja
ragadni a közönséget. Ehhez képest, mert én
ezt figyeltem, hogy hogy énekelnek a versenyzők a
zongorával, egyszerűen nem tudtam különbséget
tenni a két énekes között. A többit meg
elmondom majd nektek személyesen.
(Pierrot)
Hihetetlenül
nehéz véleményt mondani, igazából
mind a két előadásnál leesett az állam,
de teljesen más ok miatt. Ibolyánál azért,
mert egy olyanfajta bensőséges hangulatot teremtett meg a
színpadon, hogy nem tudom.., de úgy éreztem,
hogy megérinti a lelkemet. Az elején bizonytalannak
éreztem ezt az egészet, aztán rájötem,
hogy direkt csinálta ezt az egész ívet, amit
énekelt és a végén leesett az állam
és elragadott. A Veránál pedig az volt, hogy
gyakorlatilag egy tökéletes éneklést
hallottam és azon tűnődtem, hogy mi az amit rá
fog rakni, milyen lapáttal fog rárakni, és ott
is borsózott a hátam, úgyhogy egyszerűen
nem, bármilyen hihetetlen, nem tudok különbséget
tenni. Lehet, hogy a tévé előtt ülve más
a tévénézők véleménye, de
hogy itt, ahol én ülök, itt nagyon-nagyon hasonló
hatás volt, illetve más hatás, de az eredmény
ugyanaz, hogy mind a kettő iszonyatosan jó volt.
(Pély
Barnabás)
Nos,
itt kell, hogy először a mai nap folyamán először
a mai nap folyamán egyfajta negatív kritika elhagyja a
számat mégpedig Ibolya a te irányodba, az
artikuláció. Ha visszahallgatod a felvételt:
még, hiányzik a g, szeretlek, hiányzik a k,
tehát folyamatosan azt érzem, hogy tehát
mondjuk, ha én nem magyar lennék, csak kicsit tudnél
magyarul, nem igazán érteném, hogy mit mondasz,
míg Veronika nagyon-nagyon tisztán artikulál. Ez
apró dolog, de mégis fontos, megtanulható. Lesz,
aki meg fog tanítani rá, mindenesetre tulajdonképpen
ezt már sokszor akartam mondani, de most, hogy egymás
mellett hallottam a kettőt ez nekem nagyon szembeötlő
volt, és hát mégis fontos, hogy szépen
beszéljük a nyelvet, de a produkcióra térve
mind a kettő szívbemarkoló volt. Az egyik nekem
egy picit az árnyék oldal, a másik a napfény
oldal. Ibolyának a rekedtes hangjában a sok-sok
fájdalom, nagyon mély, nagyon felkavaró és
gyönyörű szívetszaggató, a Veronikában
meg mindig van valami reménysugár, valami napocska..
most ennyit tudok mondani, de gratulálok.
(Soma)
Szinte
mindent elmondtak a kollégáim, amit közben
gondoltam és szerettem volna mondani és én
ismerem ezt a dalt, és én szeretnék a
zongorakísérőtök lenni.
(Presser
Gábor)
Érdekes,
amit a Soma mond, ezzel az artikulációval kapcsolatban,
úgyis mondhatnám, hogy nem tom, hogy igazad van-e, de
meg kell mondanom, hogy nálam pont fordítva volt, a
Presser féle depresszió, ami közismerten híres
az jól áll Ibolyának, mert alapjáratban
hajlik rá és a Verában az életöröm
az olyan erős, hogy ebben az értelemben, ebben a
szerepben sokkal erősebbnek éreztem Ibolyát. Tehát
fordítva gondolom.
(Bakáts
Tibor Settenkedő)
Pierrot-tól
még szeretném megkérdeznik, hogy mi alapján
választotta ki ezt a dalt, hiszen, mint zenei producer eleve ő
talála ki a dalpárbajt, és hát ő
választotta ki ezt a Katona Klári számot.
(Tilla)
Fontosnak
tartottam, hogy egy olyan dal legyen, ami zongorával
előadható, és zongorával úgy
előadható, hogy közben nagyon tudjunk fókuszálni
az énekhangra, az előadásra. Nagyon fontos, hogy
az egyik legjobb szövegíró, ha nem a legjobb
szövegíró írta hozzá a szöveget,
tehát igazán arra se lehet panasz, hogy nem értjük
meg a mondanivalóját. És ami még nagyon
fontos, hogy egy elég nehéz dalról van szó,
ami nem attól lett érdekes, nem attól lett
sláger, hogy valóban sláger, de ismerjük
azért mégis és ez feladatot rótt az
énekesekre. Ezek voltak a fő szempontok.
(Pierrot)